Assalamualaikum & selamat datang kepada pengunjung blog Satu Nostalgia .Kemunculan blog ini adalah untuk berkongsi pengalaman dan minat & hobi dengan kalian semua .Disamping itu ia sebagai koleksi nostalgia bagi saya sendiri dan untuk dikenang oleh generasiku. Apa saja yang terpapar di sini semuanya memberi erti yang tersendiri bagi diri ini...biarpun mungkin tak bermakna & berharga pada orang lain tapi bagiku membawa seribu kenangan ....
Wednesday, 9 December 2009
Teko Labu ASMARA
Tuesday, 8 December 2009
Kuning Oh Kuning..
Hari ni terlihat paparan dari Warisan Bonda....haaa tu la ibu sebenarnya..Shas oh shas..cheq tengok betui2 noo...anak-anak tekomu ada di sini ya..sudi ke nak berbarter ngan kak ni ..harap2 mu sudilah ya..nanti ku hembus-hembus sikit biar cair sikit ....
Monday, 7 December 2009
RED ROSES
Ini teko redroses ..pinjam jap dari StorAntik...cantikkan bentuknya tu...macam seorang maharaja yang sedang bertakhta...tengok tutupnya tu....husssh..macamanalah rupa cawan-cawannya tu. Di bawah ni saja nak selitkan koleksi mug yang akak kutip dari kedai apek...sebab cantikk bunga-bunganya itu....dari dulu memang suka kat mug2 ni, yang baru banyak polos je...tapi yang lama memang bunga-bungaan penuh..

Mug Ocera Blue
Ini bunga di sebelah badan mug
Ini pula bunga-bungaan di sebelah lagi..macam sejambak bunga kat kedai bunga
Mug Bunga Lalang
Saturday, 5 December 2009
CARRIBBEAN BAY RESORT
Taman tema air...jauh ke belakang lagi banyak tempat bermain air..gambar ambk dari jauh sebab dah nak balik petang semalam..luas lagi di belakang tu..
Ahmad geramm sebab tak dapat mandi ..berkurung dalam bilik.....
Friday, 4 December 2009
Kemunculan yang ditunggu-tunggu.....
Monday, 30 November 2009
Terapi Minda & Mata
Semasa mengunjungi rumahnya yang membuatku terpesona ialah cara dia mengisi rutin kehidupannya dengan membuat aktiviti-aktiviti yang menyeronokkan untuk dikongsi bersama...apa yang sempat dirakam di sini ialah hobinya menanam perlbagai jenis bunga -bungaan yang boleh menyebabkanku terlekat mendengar ceritanya tentang bunga-bunga ni...saja ku rakamkan dalam blog ni untuk terapi minda dan mata....
Ini ialah pandangan hadapan rumahnya...sepupuku ini beruntung kerana kawasan rumahnya sangat luas hingga boleh buat aapa-apa aktiviti digemarinya..selain menanam bunga , beliau juga memelihara segala jenis ayam dan itik....dan juga mempunya kebun yang luas di belakang rumahnya.....
Bunga2 raya ini adalah sebahagian koleksi bunga yang ditanamnya..selain ini ditanamnya juga herba2 yang sangat jarang dijumpai di sini..akak akan N3 kan secara berperingkat tentang sepupuku ini.. teruja ku nak berkongsi satu minatnya lagi iaitu koleksi pingganmangkuknya yang boleh buat bijimataku terjojol keluar.....apappun layan dulu le n3 ni ya...kita jumpa lagi.....byeeee.
Sunday, 29 November 2009
Sekuntum Mawar Merah...Sebuah Puisi......

Selain itu koleksi ku bertambah melalui sepupupapatku yang masih menyimpan pinggan2 kini tapi tak terliur nak menggunakannya lagi..dengan rela hati diserah kepadaku.. Ada juga dapat di kedai-kedai apek seperti mangkuk nasi besar ..boleh tahan juga regenya tak seperti yang kusangka...kalau boleh hunting kat kedai apek tu naklah murah2 sebab dahlah berkarat , berdebu dan kita kena cuci lagi...satu lagi kita cari sendiri sampai hidung ni naik resdung .....

Jemput makan kawan-kawan semua, nasi tomato, ayam masak merah, hati masak kicap & sambal terung...bolehlah tu. Dah bubuh makanan pun bunga rosenya masih menyerlah mengintai di celah2 makanan...itulah yang mahal tu...
Sampai di sini dulu , kita jumpa lagiii........




