Friday, 16 October 2009

Set Teko Kangkung


Bunga kangkung besar
Kangkungku datang lagi....yang kutunggu tunggu dah sampai ...jauh datangnya dari pantai barat ke pantai timur....pada Shas Warisan Bonda..terima kasih yang tak terhingga ..bersusah payah mengepos untuk kali kedua ...alhamdullillah selamat sampai sihat walafiat teko kangkung ni sampai ke tangan akak..masa buka tu Shas..suspen juge kut2 peristiwa lama berdarah kembali....lepas akak bukak legaaa tak ade cacat celanya ..akak suka bebonar shas...teko ni lain sikit dari koleksi teko kangkung yang ade...dari bentuk teko ni , bunga kangkungnya hingga penutupnya memang cantikkk...shas..terimakasih lagi sekali moga shas tak serik untuk mengepos seterusnya...oklah kita tengok rupa bentuk teko ni ye..




Ini bunga kangkung sebelah lagi





Pinggan Leper
Ini pinggan leper satu besar satu kecil sikit...ini pun Shas masukkan sekali dalam bungkusan tu...terimakasih lagi sekali Shas...ni yang tambah tambah cayannng kat kawanku ini....



Set Cawan Kangkung bujang 2 corak
Gabungan teko dengan cawan kangkung...cawan bujang bunga besar tu pemberian mak akak , yang cawan ramping kakinya tu..baru dapat 2 minggu lepas kat kedai apek di bandar berdekatan ..yang herannya dah masuk kedai tu 2 kali sebelum ni tapi baru minggu lepas nyonya tu tunjuk...Sinyonya tu cakap cawan ni dia terjumpa masa mengemas barang jualan untuk raya dah ada dari zaman mak mertuanya lagi...x dibeli orang pun..tup2 tahun 2009 ni ada pulak orang yang nak membelinya hehehe akaklah tu...(mak mertuanya pun dah x de ) apa lagi memang nyonya tu letgo murah je x sampai RM2 sebiji...malangnya tak banyak ( ada 8 biji je), kalau x dah ku rembat cik minah oiii...




Set kangkung ni akak dah kolek banyak juge dengan pinggan2nya & piring2 leper..mangkuk2 berbagai saiz pun banyak juge le...pinggan makan mungkun & piring mungkun tu memanglah dah digunakan dari zaman akak kecik2 ...kalau musim kenduri kahwin akak dulu ( teringat pulak zamn muda) set pinggan ni lah yang digunakan...dalam banyak2 tu banyak jugelah yang pecah berderai..orang kata kalau kenduri kahwin pinggan pecah bagusss..itu petanda pengantin akan dapat banyak anak....ye le tu ..dah terbukti pun hahaha...okehlah kekawanku sekelian sampai di sini kite ....masa berlalu pantas...mata pun dah layu ni..jumpe lagi kita dilain waktu....I lap u......







4 comments:

  1. ewwahhhhhh...cantiknya set kangkung tuh. Tekonya mengancam kalbu

    ReplyDelete
  2. ya betul zu cantik teko kangkung tu...blogger shas barter ngan akak...syok juge ye ada kawan2 di alam maya ni ..mcm zu juge walaupun kenal di maya saja tapi akak rasa seronok dpt bersapa dgn u..berkongsi rase & ilmu...

    ReplyDelete
  3. Hai nor..set kangkung sampai bila2 pun tetap menawan kan..teko tu lain dr yg akak pernah tengok
    Nor nak bater ngan ape ye..bg la cadangan

    ReplyDelete
  4. slm k.aton...nanti ye sy tgk dulu...x sempat buat sportcheck lg ni hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails