Monday, 4 October 2010

~ BEKAS KUIH RAYA @ KUIH RAYA RETRO ~

~ SALAM AIDILFITRI ~
KUIH SIPUT
Belum terlambat untuk mengucapkan selamat hari raya dan maaf zahir bathin kepada semua pengunjung Satu Nostalgia. Syawal berakhir akan berakhir pada minggu ini . Walaupun kesuntukkan masa dan ruang tapi hati masih mengingati geng2 pengumpul koleksi pinggan mangkuk lama....kalian tetap diingatan walaupun blog semakin sepi disebabkan banyak kekangan... Pada subuh ni, akk nak berkongsi dengan geng2 semua bekas kuih raya ni..antara bekas kuih yang terlama ...kaca dan berat...Tak silap Mama Voque, Yatt, Ezany, kak Aton, Aida Mn, .......sape lagi ek...ada koleksi ni..pada yang akk tak sebut nama ni..maaf lah ya..nanti akk skodeng balik blog u olls ..ok jum layan bekas kuih ni & kuih-kuih lama @ retro yang masih boleh didapati hingga sekarang...

BUAH BIDARA


BANGKIT SANTAN


BISKUT KAC ANG





KUIH GOYANG


Kuih goyang ni panggilan yang biasa di tempat akk...masa kecik berlengas tolong mak buat sampai 2-3 tin biskut ..bukan tin kecik, tin besar macam kedai biskut jual tu.. Kuih goyang ni juga dikenali sebagai kuih ros. Kepada genarasi sekarang tak taulah diorang sanggup buat ke tidak lagi kuih ni ...termasuk diri akk ni...Masa kecik paksa rela sekarang teringin nak buat masa pulak...habis tu camno anak-anak nak pandai buat...


Made in ENGLAND


Bekas kuih ni ada cop di bawahnya..kena tengok betul-betul baru jelas.. tau dari mana...ENGLAND.. Akk pernah terbaca dalam blog MAMA VOQUE..tentang asal usul bekas kuih ni..Memang tebal..rasa nak test jatuhkan pecah ke tidak ..takut pulak berderai ..putih mato den pulak...apapun nanti nak tengok balik produk ni serupa pyrex ke..maksudnya kualitinya tu...pada geng2 antik yang ada info tentang bekas kuih ni bolehlah kita share ek...ok jumpa lagi di lain hari dan waktu...salam sayang..muahhhh..


3 comments:

  1. salam..,sememang ada class tersendiri kita dapat menjiwai & menjagai warisan lama kita..Memang cantik bekas kueh sebegini.Mengingati nostalgia lama bersama2 kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. salam shariff64

    hanya kita yang dapat menjiwai warisan lama ni je yang dapat menilai barang2 ni semua.. bekas kuih ni mmg tak kan kita jumpa dah. ini pun sy dpt dari biras yang dah tak larat nak jaga sebab anak2nya tak berminat nak menyimpannya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails